Tuesday, March 22, 2011

Senangnya Dalam Hati...

Kebelakangan ni gua agak kuat makan nasik. Kalau nak dibandingkan dengan kerja yang gua buat memang tak setimpal dengan nasi yang gua makan. Mungkin hati gua tengah senang. Bila hati senang, perut pun cepat lapar. Kalau tak percaya cuba la lu pergi senang senangkan hati.

Pergi la karaoke ke, mengurat ke, melepak kedai kopi sampai tak tau maghrib ke, clubbing ke, ok tu semua yang negatif.

Pergi la main layang layang ke, baca buku, main fesbuk, urut refleksiologi atau sukan sukan yang mencabar seperti berlumba kuda.

Gua bukan senang sangat pun, lebih lebih lagi bekerja dilaut bukanlah suatu perkara yang melucukan. Apatah lagi kalau tinggal berhari hari hingga berbulan lamanya. Perkara yang paling gembira adalah apabila saat manaiki bot menuju ke daratan. Saat yang gua maksudkan ini bukanlah seseorang yang bernama Saat. Tapi saat saat menaiki bot.

Itu lah benda yang paling terbaik sekali. Dalam kepala gua mesti terbayang rumah dan keluarga. Bersama dengan keluarga adalah satu perkara yang paling positif.

Jadi tujuan gua senang hati adalah simple. Pasal gua dah sampai darat. Gua dah balik rumah. Berada di daratan ni macam macam benda lagi boleh buat. Gua boleh melepak kedai kopi. Sampai pagi. Cuma masalahnya, gua terpaksa melepak sorang sorang.

Takde kawan. Semua sibuk bekerja. Termasuk la antot.


Bersambung....

1 comment:

  1. gua igt lu kne kawan ng saat je la.. xpon lu roger wak paat je..

    ReplyDelete